სხვადასხვა

რეკლამის ფსიქოლოგია

ზოგადად რეკლამა თანამედროვე კულტურის არსებითი შემადგენელი ნაწილია. იგი არა მხოლოდ ბიზნესის მნიშვნელოვანი იარაღია, არამედ კომუნიკაციის რელევანტური საშუალება და დისკურსის განსხვავებული ტიპია. თუმცა, ზოგჯერ რეკლამა იმ პროდუქტებზე, რომლებიც მთელ მსოფლიოში გამოიყენება, არ არის ეფექტური; ზოგიერთი სარეკლამო სლოგანი კარგად ვერ მუშაობს. აქედან გამომდინარე, წარმატებული რეკლამის შესაქმნელად მნიშვნელოვანია გლობალური კოდის არსებობა.

   იმისათვის რომ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი შევიტანოთ და ადგილი მოვიპოვოთ ( კონკურენტები, ფასები, რეგიონი და ა.შ.)  ერთ ერთი მთავარი წინაპირობა რეკლამაა. რეკლამა შეიძლება იყოს გაცნობითი ( როდესაც ახალი პროდუქცია შეგაგქვს ბაზარზე), შემასხენებელი( როდესაც ეს პროდუქტი უკვე ბრუნავს ბაზარზე და ახსენებს მომხმარებელს მის შესახებ, ერთგვარი რეკლამაა ) და ინფორმაციული ხასიათის ( რა სიახლეები განიცადა , და ა.შ.)

ძალიან კარგია, როცა რეკლამა უნიკალურია, თუმცა იგი მოითხოვს დიდი კრეატულობას, მაგალითად, ნიუ–იორკშიმაღალიშემობებისგამო  რეკლამები განათავსეს ავტობუსების სახურავებზე, რადგან საზოგადოების დიდი ნაწილი შენობებიდან იყურება. აქ ყველაფერი გენიალური – მარტივია.

  ვიდრე რეკლამის ვიზუალურ შეფუთვას დავიწყებთ, ანუ შევარჩევთ ფერებს, მუსიკას მონტაჟურ ტრიუკებს და ა.შ. მანმადე ერთი მთავარი რამ უნდა გავაკეთოთ… უნდა მოვიფიქროთ სლოგანი, რომელიც ჩვენი რეკლამის მთავარი გასაღებია… სწორი სლოგანი გაგვიადვილებს დანარჩენი სამუშაოების შესრულებას. სლოგანი კი, ზუსტად უნდა გამოხატავდეს იმას რის რეკლამასაც ვაკეთებთ, როგორ აუდიტორიაზე გვაქვს გათვლილი და ა.შ. 

    რეკლამაში ძირითადა დგამოიყოფა ,,შიდა” და ,,გარე” ნაწილები. გარე ნაწილებია აზრი (დედააზრი  ), პროდუქტთან შესაბამისობა, ხანგრძლივობა და ა.შ.  შიდა ნაწილებში უკვე მოიხსენიება დიზაინი,  ფერები, კადრების განლაგება…. ეს ყოველივე კი სავიზიტო ბარათია ადამიანის ცნობიერებისათვის.

  ზოგადად ბევრი ნიუანსია, იმისათვის რომ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი შევიტანოთ და ადგილი მოვიპოვოთ ( კონკურენტები, ფასები, რეგიონი და ა.შ.), ამისთვის კი ერთ ერთი მთავარი წინაპირობა რეკლამაა, რეკლამა შეიძლება იყოს გაცნობითი ( როდესაც ახალი პროდუქცია შეგვაგქვს ბაზარზე), შემასხენებელი ( როდესაც ეს პროდუქტი უკვე ბრუნავს ბაზარზე და ახსენებ მომხმარებელს მის შესახებ, ერთგვარი რეკლამაა ) და ინფორმაციული ხასიათის ( რა სიახლეები განიცადა , და ა.შ.).  რეკლამა არსებობს რამოდენიმე ტიპის, ყველაზე ეფექტური, როგორ წესი “ემოციონალური” რეკლამაა, რეკლამაუნდაიყოსმინიშნებითი ანუ ინდივიდი უნდა დაფიქრდეს და თავად შეეცადოს გამოიცნოს რაზეა რეკლამა, რომ მის ცნობიერებაში შედარებით დიდი დროით დარჩეს.

  ზოგადად ჯობს რეკლამის დროს თუ გამოვიყენებთ რაიმე რითმას ან მცირე სიმღერას, ისე რომ მის სიტყვებში აქცენტი კეთდებოდეს იმაზე, რაც უნდა დარეკლამდეს, ამით უფრო იმახსოვრებ სადამიანი აღნიშნულ პროდუკტს,  მაგალითად: ”ერთხელ პერსილი, მუდამ პერსილიიი“” კეტონალი და კეტონალიიიი” “ავეჯის გადაზიდვის სერვიზიი… და შემდეგ საზოგადოება მოუძებნის ამ ფრაზებს დასასრულს.

   ამრიგად ეს გახლავთ მოკლე მიმოხილვა თუ რა უნდა გავითვლისწინოთ რეკლამირების დროს უპრველესად..

Related Articles

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *

Back to top button